SELAMAT DATANG KE HALAMAN BLOG RASMI PPSK [PPM-006-03-22032013]

Friday 10 July 2015

Selamat Kembali Perantau!

Alhamdulillah, 

Syawal akan menjelma tidak lama lagi. 
Kelantan akan menyaksikan kebanjiran kenderaan sedikit masa lagi. 

Perkara ini sudah menjadi kebiasaan bagi anak rantau. Diyakini semua sudah pakar menghafal laluan yang mana harus diikuti untuk mengelakkan kesesakkan yang teruk.

Berita gembira buat semua anak rantau yang akan mengambil laluan pulang ke kampung halaman dari Lembah Klang melalui Kuala Lipis. Menurut laman FB Anak Perantauan Kelate, Highway Bukit 7 akan mula dibuka kepada umum pada 13 Julai, pastinya ia akan memberi keselesaan kepada semua anak rantau yang akan pulang nanti.




Bagi yang anak rantau yang baru pertama kali mahu  melakukan kembara pulang ke Kelantan, disini kami sediakan laluan yang harus anda ikuti berdasarkan Zon iaitu dari arah Utara, Selatan dan Timur serta dari Lembah Klang.


Maklumat terperinci berkenaan laluan pulang ke Kelantan dari seluruh Semenanjung Malaysia telah diulas dengan kemas serta pada di web Cuti Kelantan untuk edisi Raya 2014. Untuk 2015, laluan tidak banyak berubah.

Bagaimanapun kami ingin memberi peringatan bahawa, jalan-jalan sekitar Kota Bharu akan mengalami kesesakan luar biasa, sehubungan dengan itu seluruh penduduk dan perantau diharapkan dapat bersabar dengan kesesakan yang akan dihadapi. Sebolehnya rancang perjalanan anda untuk kesemua bandar-bandar di Kelantan kerana pada musim perayaan pertambahan kenderaan akan berlaku secara mendadak. Kalau ada motor, lebih baik anda menaiki motor kerana ia lebih mobil berbanding kereta, tambahan pula penggunaan petrol untuk motor lebih kecil dan pastinya akan menjimatkan kos petrol anda.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MEMANDU DENGAN BERHEMAH DAN INGATI 
ORANG TERSAYANG



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...